Het komt wel eens voor dat je een pakketje om wat voor reden dan ook moet retourneren naar ons. Aangezien onze bestellingen altijd waardevol zijn, adviseren wij altijd om het pakket aangetekend terug te sturen naar ons. Op deze pagina laten we je zien hoe je dit gemakkelijk kunt doen en welke stappen je moet volgen.
Stap 1: Verpak het pakketje
Voordat je begint met het aangetekend terugsturen van je pakketje, is het belangrijk om het goed te verpakken. Zorg ervoor dat het pakketje stevig is verpakt in een geschikte doos en dat het goed beschermd is tegen eventuele schokken tijdens het transport. Plaats de inhoud van het pakketje in het midden en vul (indien nodig) de ruimte rondom op met opvulmateriaal, zoals bubbeltjesplastic of verfrommeld papier. Sluit de doos goed af met stevig tape. Heb je onze verzenddoos nog? Perfect. Plaats de sieraden in het doosje en zorg dat de verzenddoos goed dichtgeplakt wordt. Zorg ervoor dat er altijd een briefje in het pakket zit met jouw contactgegevens. Stuur je iets retour? Vul dan de retourreden in achter op de factuur en zorg ervoor dat je de factuur mee stuurt.
Stap 2: Bezoek de website van PostNL
Ga naar de officiële website van PostNL (https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/) en klik op "Verstuur direct online".
Stap 3: Selecteer de aangetekende verzendoptie
Op de verzendpagina kun je verschillende verzendopties vinden. Klik op de volgende optie:
Dit zijn de juiste afmetingen van onze pakketjes. Scroll vervolgens naar beneden en klik op de optie aangetekend en verzekerd (+€1,95).
De totaalprijs voor het pakket zou nu uit moeten komen op €8,90.
Stap 4: Vul de verzendgegevens in
Nu is het tijd om de verzendgegevens in te vullen. Ons retour adres is:
Hooidrift BV
Hooidrift 142
3023 KW Rotterdam
LET OP: vermeld niet onze bedrijfsnaam De Goud Winkel op het pakketje. Onze bedrijfsnaam kan nogal uitnodigend zijn voor eventuele postbezorgers met verkeerde intenties. Controleer alle informatie zorgvuldig voordat je verdergaat, om ervoor te zorgen dat het pakketje naar de juiste bestemming wordt gestuurd.
Stap 5: Kies een afleveroptie
PostNL biedt verschillende afleveropties aan. Kies altijd de optie afleveren op huisadres aan. Dit zorgt ervoor dat het pakket naar onze winkel verstuurd wordt en niet naar een afleverpunt.
Stap 6: Betaal en print het verzendlabel
Op de volgende pagina krijg je een overzicht van de verzendkosten te zien. Controleer nogmaals alle gegevens en ga verder met de betaling. Zodra de betaling is voltooid, wordt het verzendlabel gegenereerd. Print dit label uit, want je hebt het nodig om op het pakketje te bevestigen. De retourkosten zijn altijd voor de klant zelf.
Stap 7: plak het label op het pakket
Plak het verzendlabel op je pakketje. Zorg ervoor dat de code niet om hoekjes gevouwen is.
Stap 8: breng het pakket naar een PostNL punt
De laatste stap is het wegbrengen van het pakketje. Op de website van (https://www.postnl.nl/locatiewijzer/) kun je in 1 oogopslag zien wat de dichtstbijzijnde PostNL afleverlocatie is. Voer je postcode in en je krijgt een overzicht van de locaties inclusief de openingstijden. Bij het afleveren van je pakketje ontvang je van de PostNL locatie een klein afleverbriefje. Bewaar deze goed; mocht er iets fout gaan tijdens het bezorgen van je retourzending dan heb je deze nodig.
Stap 9: afwachten :)
Heb je iets retour gestuurd en wens je het geld terug te ontvangen? Gemiddeld duurt het tussen de 1-2 dagen nadat het pakket bij ons is aangekomen voordat het geld weer op je rekening staat. Gaat het om een reparatie of een omruiling? Dan nemen wij als het pakket bij ons binnen is zo snel mogelijk contact op om alles te regelen.
Mocht er na het lezen van deze pagina nog iets onduidelijk zijn, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan per email ([email protected]) per Whatsapp (0626013680) of bellen naar 010-4782446.